ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع چیست؟

اصطلاح ارتودنسی سریع در عمل به نوع خاصی از دندانپزشکی زیبایی اشاره دارد که در آن از ونیر لمینت  و یا روکش دندان به منظور اصلاح مشکلات جزئی دندان‌ها از قبیل فاصله بین دندان‌ها ، کجی، نامرتبی و سایر نواقصی که نیازی به بهره‌گیری از درمان‌های ارتودنسی مرسوم ندارد، استفاده می‌شود. در واقع مشکلات شدید از قبیل کجی یا ناصافی خیلی زیاد دندان‌ها را نمی‌توان با ارتودنسی سریع درمان کرد و در این موارد فقط باید از روش‌های ارتودنسی مرسوم استفاده شود.

ارتودنسی سریع به طور خاص برای افراد میانسال و بزرگسالی مناسب است که احتمالاً قبلاً درمان ارتودنسی انجام داده‌‌اند و سپس به مرور زمان دندان‌هایشان دوباره کج و نامرتب شده است و یا یک مشکل نامرتبی خفیف یا جزئی در دندان‌هایشان داشته‌اند و قبلاً هیچ گاه برای درمان آن اقدام نکرده‌اند. بسیاری از این افراد به لحاظ مشغله کاری یا ماهیت شغلشان فرصت کافی برای آنکه دو تا سه سال برای درمان‌های گران‌قیمت ارتودنسی قدیمی و صاف کردن دندان‌ها وقت صرف کنند را ندارند. به افراد جوان‌تر اغلب توصیه می‌شود که برای درمان مشکلات دندان‌های خود از روش‌های دیگری مانند ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی قدیمی (سیم‌کشی دندان‌ها) استفاده کنند. زیرا در ارتودنسی سریع لازم است که تعداد زیادی از دندان‌های طبیعی آنها تراشیده شود تا بتوانند به نتایجی که می‌خواهند دست پیدا کنند. اما از آنجایی که متخصص ارتودنسی همیشه تلاش دارد که تا جایی که ممکن است دندان‌های طبیعی بیمار را حفظ کند، به احتمال بسیار زیاد به افراد جوان‌تر توصیه می‌کند که از همان روش‌های ارتودنسی قدیمی برای مرتب کردن دندان‌ها استفاده کنند تا نیازی به تراشیدن دندان‌های آنان نباشد. البته همیشه یک سری استثناها یا توجیهات منطقی برای استفاده از ارتودنسی سریع وجود دارد، اما در حالت کلی برای افرادی که در سنین جوانی (بین 18 تا 35 سال) هستند گزینه‌های بهتری وجود دارد که هرچند ممکن است بازدهی کندتری داشته و به زمان طولانی‌تری نیاز داشته باشد، اما نتایج بسیار بهتری از آن به دست می‌آید.

بهترین افراد برای استفاده از ارتودنسی سریع

در صورتی که شما از یک یا چند مورد از مشکلات زیر رنج می‌برید، فرد مناسبی برای استفاده از روش‌های ارتودنسی سریع خواهید بود:

  • کجی خفیف دندان‌ها

  • نامرتبی و ردیف نبودن دندان‌ها

  • فاصله‌های کوچک در بین دندان‌ها

  • شلوغی دندان‌ها

در واقع اگر شدت این مشکلات در شما به حدی نباشد که بخواهید از درمان‌های ارتودنسی قدیمی مرسوم برای رفع آن استفاده کنید، ونیر‌های لمینت گزینه‌ای بسیار خوب برای شما خواهد بود. اگرچه ونیرهای دندانی به خودی خود حالت حساس و شکننده‌ای دارد، اما وقتی که بر روی سطح دندان شما چسبانده می‌شود حالت بسیار محکم و بادوامی پیدا می‌کند. هر ونیر در عمل به جزئی از دندان اصلی شما تبدیل می‌شود و یک سطح جلویی جدید برای آن دندان فراهم می‌کند.

مزایای ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع یک روش درمانی بسیار خوب برای افرادی است که قصد دارند به شکل سریع و مؤثری زیبایی طرح لبخند خود را بهبود ببخشند. برخی از مهم‌ترین مزایای ارتودنسی سریع شامل موارد زیر است:

  • سادگی و راحتی در عمل: یکی از مزایای ارتودنسی سریع، سادگی و راحتی در عمل است. در مواردی که از نصب ونیر لمینت برای ارتودنسی سریع استفاده می‌شود، روند کار بسیار ساده و راحت خواهد بود. مقدار بسیار کمی از سطح مینای دندان تراشیده می‌شود تا ونیر بتواند به راحتی بر روی دندان جای بگیرد. پس از آنکه کار آماده‌سازی دندان انجام شد، سطح آن تمیز می‌شود و ونیر لمینت بر روی آن قرار می‌گیرد.

  • نتایج مؤثرونیرهای لمینت، زیبایی طرح لبخند شما را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهند. با استفاده از این روش، نه تنها دندان‌های شما صاف‌تر و مرتب‌تر به نظر می‌رسند، بلکه شکل کلی طرح لبخند شما نیز زیباتر می‌شود. استفاده از ونیرها باعث بهبود رنگ، شکل و اندازه دندان‌های شما خواهد شد.

  • دستیابی سریع به نتایج دلخواه: یکی از بزرگترین مزایای ارتودنسی سریع و ونیرهای لمینت آن است که با استفاده از آن شما به سرعت به نتایج مورد انتظارتان دست پیدا می‌کنید. در واقع دیگر لازم نیست که شما یک سال یا حتی بیشتر صبر کنید تا به آن طرح لبخندی که همیشه دوست داشته‌اید، دست پیدا کنید، بلکه با این روش تقریباً فوری به نتایج دلخواهتان می‌رسید.

 

..

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید