تحلیل لثه

تحلیل لثه

وجود جرم منجر به تحلیل لثه میشود و به دنبال آن حساسیت های دندانی را خواهیم داشت که این گمان برای بیمار ایجاد میشود که این حساسیت به دلیل آسیب به مینای دندان میباشد.در حالی که با رعایت بهداشت مناسب و بازگشت لثه به حالت طبیعی این حساسیت از بین میرود تحلیل لثه مشکلی است که به مرور زمان به دلایل مختلف ظاهر شده و علاوه بر اثرات منفی روی سلامت دهان و دندان زیبایی این عضو مهم را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می دهد .

تحلیل لثه و نشانه های آن

تحلیل لثه یک مشکل رایج دندانپزشکی می باشد .اکثر مردم نمی دانند که دچار تحلیل لثه شده اند ،چون به تدریج اتفاق می افتد. اولین نشانه این بیماری حساسیت زیاد دندانها می باشد معمولاً یک شکاف یا بریدگی مانند را میتوان در لثه احساس کرد این موضوع چیزی نیست که شما بخواهید نادیده بگیرید اگر فکر می کنید که لثه های شما در حال ازبین رفتن هستند، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید چرا که درمانهایی وجود دارد که می توانند لثه را تعمیر کنند و از آسیب های بیشتر جلوگیری کنند

تعدادی از عوامل تحلیل لثه ها

  • بیماری های پریودنتال 

اینها عفونت های باکتریایی صمغی هستند،که بافت لثه را از بین می برند و از استخوان دندان محافظت می کند تا آنها را در جای خود نگه دارند این موضوع یکی از مهم ترین علت های تحلیل لثه می باشد.

  • ژن های شما

بعضی مردم ممکن است بیشتر در معرض بیماری های لثه قرار بگیرند ،در واقع مطالعات نشان می دهد که 30%از کل جمعیت مردم مستعد مبتلا به بیماری لثه هستند. البته بدون در نظر گرفتن چگونگی مراقبت از دندانها.

  • مسواک زدن پرخاشگرانه و تهاجمی

اگر دندان هایتان را بیش از حد سخت یا از راه اشتباه مسواک میزنید ،ممکن است مینای دندان شما آسیب ببیند و لثه ها از بین بروند .

..

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید